20 maj 2011

SÖTASTE SOMMARHATTEN TILL EN 5-ÅRING


Hittade den lilla söta blomman med prickar på i frejas webbshop http://www.frejas.nu/.



Hatten fotograferad från sidan.

Så är det fredag igen. Veckorna springer fort iväg när man har roligt. Ateljén börjar bli klar, så idag fick jag äntligen släppa loss skaparglädjen vid symaskinen. 

Idag blev det en söt sommarhatt till min flicka som fyller 5 år på söndag. Tänk, förra gången dottern fyllde år, fyllde hon ju bara 3... Hur gick det här till?


En sommarhatt att älska när solen eller vinden leker i håret har jag sytt idag. De olika tygerna kommer från min egen tygkollektion som du hittar på frejas.nu: Blå hallonblom, Rosa hallonblom och Ljusblå liten stjärna. Ett smalrutigt band att knyta fast i nacken, så man kan justera storleken är en praktisk detalj. Hela hatten är fodrad med samma tyger för jag tycker det är så fint när man lyfter av hatten och kan njuta av en fin insida också.

På söndag ska det bli kalas med hela dagisgruppen, 16 fantastiska barn som alltid är goa, glada och sig själva. Så imorgon blir det bullbak och dukning för att slippa stress och att vi som vuxna också ska få ta del av kalasglädjen.

Hoppas du också får en rolig och glad helg.
Bästa hälsningar
 Annette

Det lilla fina bandet i nacken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar